5 september 2022

3 tips voor het samenvoegen van campagnes in Google Ads

Vroeger splitste je als Ads specialist campagnes vaak zo ver mogelijk op. Tegenwoordig zo weinig mogelijk.

Heb je nog een oude structuur? Dan is het goed om aan de slag te gaan met het samenvoegen van campagnes.

Begrijp me niet verkeerd… Er zijn nog steeds redenen om campagnes op te splitsen. Dit doe je nu echter voornamelijk wanneer er een duidelijke reden is om andere instellingen te hanteren voor bepaalde advertenties. Oh… en niet te vergeten het lostrekken van branded en non-branded campagnes. Niet meer simpelweg omdat het het ‘makkelijker maakt om te analyseren’.

Doordat Google’s algoritme slimmer wordt is het ook beter om campagnes samen te voegen om Google genoeg data te geven en de ruimte te geven om automatisering effectief in te zetten.

Hierbij 3 tips om jouw campagne structuur simpel te houden:

— ⬇️ ⬇️ ⬇️ —

👉 𝗧𝗶𝗽 𝟭: Vraag je bij iedere campagne af waarom je deze niet samen kunt voegen bij een andere campagne. Gaat het om hetzelfde type campagne en zijn de campagne instellingen precies hetzelfde? Dan is er eigenlijk geen reden meer om ze niet samen te voegen.

👉 𝗧𝗶𝗽 𝟮: Gebruik smart bidding. Wanneer je campagnes samenvoegt wordt smart bidding interessanter. Dit is overigens één van de belangrijkste redenen waarom het samenvoegen van campagnes effectiever is dan voorheen. Test eens wat het effect is van smart bidding strategieën en experimenteer welke bidding strategie het beste werkt.

Hoe meer relevante signalen je Google voedt, denk bijvoorbeeld aan conversion tracking, hoe beter het resultaat zal zijn.

👉 𝗧𝗶𝗽 𝟯: Gebruik location insertion. Dit houdt in dat je dynamisch de plaats van de zoeker invoegt in jouw Google ads koppen. Dit scheelt je uiteindelijk veel in het beheer van de campagnes, maar levert ook meer dat op in één campagne.

Eén van de structuren die ik vaak zag en nog steeds vaak zie is een campagne per regio. Probeer eens uit wat de location insertion functie voor jouw campagnes kan betekenen.

Bekijk op LinkedIn

Meer leren over online marketing?

Lees dan ook eens mijn andere blogs!


Hulp nodig van een specialist?

Plan een kennismaking in waarin we samen kijken naar de mogelijkheden voor een samenwerking.

Neem contact op
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.