Wil jij overstappen naar GA4, maar weet je niet precies hoe? Geen zorgen, met deze blogreeks leer je in simpele stappen om Google Analytics & Google Tag Manager in te stellen.
Vanaf 1 juli 2023 verzamelt jouw oude Analytics property geen nieuwe data meer. Het is daarom belangrijk zo snel mogelijk over te stappen op Google Analytics 4. In dit artikel help ik je hier stap voor stap doorheen.
In dit artikel leer je stap voor stap hoe je Google Analytics 4 kunt inladen via Google Tag Manager.
Na het aanmaken en installeren van jouw Google Analytics 4 property is het van belang om een aantal zaken goed in te stellen.
Privacy wordt steeds belangrijker. Google Analytics 4 is al een flinke stap in de goede richting, maar ook in GA4 is het belangrijk om een aantal maatregelen te nemen om te voldoen aan de AVG. In deze blog help ik je hier bij middels 4 belangrijke tips.
Wil jij jouw in Google Analytics 4 data schoon houden en een eerlijk beeld krijgen van de werkelijkheid. Stel dan IP filters in. In deze blog leg ik je stap voor stap uit hoe je dit in een aantal simpele stappen doet.
Out-of-the-box komt Google Analytics 4 met een aantal handige features waaronder het automatisch meten van een aantal basics. Maar hoe werkt deze 'enhanced measurement' precies? En wat moet jij nog doen zodat dit goed loopt?
Leer in deze blog alles wat je moet weten over event tracking in Google Analytics 4. Ik leg je precies uit wat het is en hoe je het instelt via Tag Manager.
In deze blog leg ik je stap-voor-stap uit hoe je custom event parameters doorstuurt naar Google Analytics 4 via Google Tag Manager.
Een uitgebreide, overzichtelijke handleiding voor het instellen van Google Analytics 4 e-commerce tracking via Google Tag Manager. Je leert hoe je alle 14 e-commerce events kunt instellen.
In deze blog leg ik je uit hoe je de DebugView gebruikt in Google Analytics 4. Een handige tool waarmee je kunt testen of je GA4 goed hebt ingesteld.
In deze blog leer je wat attributie is, welke verschillende opties je hebt en wat daar de verschillen tussen zijn.
In deze blog leg ik je uit waarom het belangrijk is verwijzingsuitsluitingen toe te voegen voor betaalproviders. Daarnaast leer je stap voor stap hoe je de betaalproviders achterhaalt in GA4 en hoe je de uitsluitingen toevoegt.
Meer inzicht in de echte impact van de verschillende online kanalen? Leer in deze blog alles over het conversiepaden rapport in GA4.
In deze handleiding leer je wat content groups zijn en leg ik je stap voor stap uit hoe je deze aanmaakt.
Heb jij een meertalige website? In deze blog leg ik je uit hoe je GA4 goed kunt inrichten om inzicht te krijgen in de traffic en events per taal.
Heb jij meerdere subdomeinen? Dan raad ik je aan deze blog even te lezen. Ik leg je hierin namelijk uit wat de beste setup is voor subdomain tracking in Google Analytics 4.
Leren hoe je cross-domain tracking instelt? In deze blog leg ik je uit wat cross-domain tracking is, wanneer je het nodig hebt, hoe je het instelt en analyseert.
Een groot probleem waar veel marketeers tegenaan lopen in GA4 is dat niet al het verkeer aan de juiste kanaalgroepen wordt toegekend. Dit verkeer komt dan onder "Unassigned" waardoor sessies en conversies niet aan de juiste kanalen worden toegekend.
Ninja Forms is een populaire formulieren plug-in voor WordPress. In deze blog leg ik je uit hoe je deze formulieren dynamisch kunt meten in Google Analytics 4.
Het is een vraag die ik vaak krijg: Waardoor komt het dat de statistieken verschillen tussen UA en GA4? In deze post zal ik proberen je dit zo goed mogelijk uit te leggen voor de statistieken ‘Gebruikers’ en ‘Sessies’.