3 oktober 2022

Targeting opties in LinkedIn Ads

Wist je dat je kunt zien op basis van welke informatie adverteerders jou kunnen bereiken via LinkedIn?

Het is heel simpel. Ga naar Instellingen > Advertentiegegevens.

Je kunt hier ook zelf aangeven welke informatie over jou adverteerders mogen gebruiken voor het personaliseren van advertenties.

Ondernemers en marketeers opgelet! Adverteer jij nog niet op LinkedIn? Lees dan nog heel even verder.

Als adverteerder kun je op LinkedIn jouw advertenties heel specifiek targeten op basis van o.a.:

πŸ‘‰ Locatie.
πŸ‘‰ Profieltaal.
πŸ‘‰ Bedrijf (bedrijfscategorie, bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam, bedrijfstak & bedrijfsgroei).
πŸ‘‰ Demografische gegevens (geslacht & leeftijd).
πŸ‘‰ Opleiding (onderwijsinstelling, studierichting & titel/graad).
πŸ‘‰ Ervaring (aantal jaar ervaring, functie & vaardigheden).
πŸ‘‰ Interesses en gedrag (groepen, algemene interesses, productinteresses & kenmerken zoals apparaatvoorkeuren, onlangs gepromoveerd, onlangs verhuisd, frequente bijdragers, etc.).

Daarnaast is het ook mogelijk om eigen doelgroepen te uploaden en is het mogelijk om de doelgroep uit te breiden met een vergelijkbare doelgroep.

Kortom, de targeting opties zijn geweldigΒ waardoor je hele interessante campagnes kunt opzetten. Denk dus eens goed na over de mogelijkheden die LinkedIn jou te bieden heeft.

Bekijk op LinkedIn

Meer leren over online marketing?

Lees dan ook eens mijn andere blogs!


Hulp nodig van een specialist?

Plan een kennismaking in waarin we samen kijken naar de mogelijkheden voor een samenwerking.

Neem contact op
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.