22 augustus 2022

7 tips buiten Google Ads om voor meer resultaat uit jouw Google Ads campagnes.

Er zijn veel knoppen waar je aan kunt draaien binnen Google Ads om meer uit jouw campagnes te halen. Maar zo zijn er ook veel belangrijke zaken buiten Google Ads om.

Wil jij je als Google Ads specialist onderscheiden? Hierbij 7 tips (in random volgorde) buiten Google Ads om, voor meer resultaat uit jouw campagnes.

✅ 1. Formuleer een duidelijke online strategie
Als je een heldere strategie hebt is het ook makkelijker om goede campagnes te draaien. Met een duidelijk doel, specifieke doelgroep, heldere propositie & sterke positionering zal het werk binnen Google Ads een stuk makkelijker zijn.

✅ 2. Optimaliseer jouw website
Er zijn veel knoppen waaraan je kunt draaien op jouw website om een bezoeker beter te converteren. Denk bijvoorbeeld aan (1) de aansluiting van landingspagina’s op zoekwoorden, (2) het verbeteren van de laadtijd, (3) het beter inzetten van cta’s, reviews, urgentie, etc.

✅ 3. Werk aan jouw naamsbekendheid
Wanneer jij al bekend bent bij jouw doelgroep en een goede reputatie hebt opgebouwd zal het makkelijker zijn mensen over de streep te halen om (1) op jouw ad te klikken, (2) gegevens achter te laten en (3) ook echt een product/dienst af te nemen. Vertrouwen is heel belangrijk online. Werk daarom aan jouw (personal) brand.

✅ 4. Retarget bezoekers via Social media
Wanneer iemand via een advertentie jouw website bezoekt is de kans groot dat deze bezoeker de eerste keer nog geen conversie acties voltooit.

✅ 5. Verbeter jouw ‘product-markt fit’
Dit is iets wat je als Ads specialist lastig kunt beïnvloeden, maar dat neemt niet weg dat dit enorm belangrijk is voor het rendement vanuit Google Ads. Via Google Ads kun je redelijk snel valideren of jouw product/dienst aansluit bij jouw doelgroep.

✅ 6. Gebruik SEA inzichten voor SEO
Je kunt de beschikbare data in Google Ads goed gebruiken voor zoekmachine optimalisatie. Hierbij twee ideeën:

– Testen of zoektermen converteren
Voor je veel tijd besteedt aan SEO is het goed om te testen of zoektermen kunnen leiden tot conversies door hierop te adverteren.

– Interessante zoektermen identificeren
Draai een lijst uit van de resultaten per zoekterm en bepaal welke termen relevant zijn (wel resultaat uit SEO, maar nog geen resultaat uit SEO).

✅ 7. Richt Google Analytics goed in
De data in Google Analytics geeft een realistisch beeld van de bijdrage van Google Ads. Hierdoor kun je bepalen wat wel en niet werkt. Via Analytics kun je daarnaast ook relevante data sturen naar Ads (o.a. conversies en doelgroepen) waardoor je jouw campagnes kunt verbeteren.

 
Bekijk op LinkedIn

Meer leren over online marketing?

Lees dan ook eens mijn andere blogs!


Hulp nodig van een specialist?

Plan een kennismaking in waarin we samen kijken naar de mogelijkheden voor een samenwerking.

Neem contact op
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.