👉 1. Verder specialiseren
Optie 1: Richt je op 1 soort klant. Er zijn zoveel richtingen te bedenken. Niet alleen op B2C of B2B, maar denk bijvoorbeeld aan een specifieke branche, bedrijfsgrootte of fase waarin het bedrijf zich bevindt of een bepaalde doelstelling waar je je in specialiseert zoals recruitment, offerte aanvragen, etc.
Optie 2: Sub specialisatie. Bijvoorbeeld door je te focussen op Search of Video Ads, Remarketing, Performance Max, etc.
👉 2. Communicatie & coaching
Klanten gaan vaak weg door een gebrek aan communicatie. Door je te focussen op het opbouwen van een goede band, kun je een langdurige relatie opbouwen.
Daarnaast willen veel klanten ook meegenomen worden in het proces en eventueel zelfs gecoacht worden zodat ze zelf bepaalde taken kunnen overnemen.
👉 3. Techniek
Automatisering wordt steeds belangrijker. Dat betekent dat je moet begrijpen hoe dit werkt en de juiste data moet voeden aan het systeem. Heb jij technische kennis? Dan gaat dit je zeker helpen, bijvoorbeeld bij taken zoals feed management, conversie tracking, e-commerce tracking, audience signals en remarketing.
Daarnaast gaan we allemaal steeds verder met het inzichtelijk maken van de resultaten. Kun jij de resultaten beter begrijpen en inzichtelijk maken dan andere specialisten? Dan kun jij jouw klant ook beter sturen en laten zien wat jouw toegevoegde waarde is.
👉 4. Creativiteit
Advertenties zijn effectief wanneer ze de aandacht vangen, kunnen vasthouden en mensen kunnen overtuigen om te klikken. Ben jij creatief genoeg om opvallende, triggerende teksten te schrijven? En ben je creatief genoeg om opvallende afbeeldingen / video’s te maken of bedenken waarmee je mensen hun interesse wekt?
👉 5. Conversie optimalisatie
Na de klik op de advertentie stopt het niet. Het gaat uiteindelijk om conversie. Waar ik als generalist ook vaak mee bezig ben is het bepalen van prioriteiten: ligt de grootste winst nu voor de klik of na de klik? Als jij jouw klanten kunt helpen met het maken van goede, converterende landingspagina’s dan ben je goud waard.
👉 6. Strategie
Waar automatisering steeds meer taken uit handen neemt, wordt strategie steeds belangrijker. Dit kan ook betekenen dat je klanten adviseert om buiten Google Ads om actie te ondernemen. Lukt het jou om strategisch partner te worden van de eigenaar of marketing manager? Dan hoef je niet snel bang te zijn om zomaar te worden vervangen.
👉 7. Zichtbaarheid
Niet te vergeten. Door zichtbaar te zijn trek je niet alleen de aandacht, maar bouw je ook vertrouwen op. Je wordt zo sneller gezien als autoriteit binnen jouw vakgebied.